Monday, March 23, 2009

Mairon


Meine Damen und Herren, I prowdly present to you...: MAIRON!


Probabil ca v-ati intrebat cine e acest Mairon si de ce apare atat de des si peste tot in acest loc. Si daca nu v-ati intrebat, aici tot veti afla, pentru ca asa e aici cateodata - aflii dincolo de ceea ce vroiai sa afli.

Raspunsul e simplu: Ego Mairon sunt.

Mi-am propus ca in "blackspot" sa am libertate deplina. Aici nu va exista nimic care sa ma lege de ceva. Voi fi doar eu in stare cat se poate de pura. De aceea, am decis ca pana si numele sa fie diferit si nou, astfel incat sa nu simt nici o constrangere legata de faptul ca sunt dintr-o anumita familie, natie, tara, continent etc..

Am ales Mairon. Alegerea e intamplatoare insa nu aleatorie. Am dat din gresala peste numele asta, dar mi-a placut atat felul cum suna cat si insemnatatea lui.

Dupa cum probabil unii stiu deja, eu sunt destul de pasionat de Legendarium-ul lui Tolkein. "Mairon", in una dintre limbile inventate de Tolkein (Quenya), inseamna "Admirabilul". Nu este un titlu pe care mi l-am luat si nu sunt chiar atat de plin de mine. Este mai mult un obiectiv si un instrument de a-mi aduce in permanenta aminte de faptul ca trebuie sa progresez si sa ma dezvolt in toate ariile posibile, astfel incat, la sfarsitul episodului asta numit "Viata", sa pot sa spun cu incredere "EU sunt Mairon - Admirabilul!".

In Legendarium-ul lui Tolkein, "Mairon" este primul nume al personajului "negativ" Sauron. In anumite aspecte ma regasesc in acest personaj catalogat de superficiali ca fiind negativ. Cei care vor cerceta mai atent opera lui Tolkin vor observa faptul ca, initial, Sauron (mai bine spus Mairon) a fost una dintre cele mai rasarite fiinte, iar transformarea lui in intruchiparea raului a fost doar datorita perceptiei personajelor prin ochii carora era privit. El nu a trecut de partea "raului" doar de dragul de a fi rau, ci a considerat ca acea varianta il va ajuta sa creeze o lume in care toate lucrurile sa respecte o ordine fireasca. Inainte de a se petrece povestea legata de "Inelul puterii" sau decaderea Numenorului, Sauron a condus o astfel de lume care prospera sub conducerea lui.

Asadar, "Mairon", pe langa intelesul sau direct, aduce aminte tot timpul de faptul ca binele si raul sunt doar chestiuni de perceptie si ca majoritatea oamenilor nu inteleg anumite fapte menite sa imbunatateasca sau sa dezvolte lumea.

Tot simbolistica ce graviteaza in jurul acestui nume reaminteste un lucru de o importanta monumentala, si anume faptul ca totul este din perspectiva proprie si tot ceea ce conteaza in final este "Ego". Suna foarte egoist si egocentrist, sunt constient de asta, dar este un fapt atat de evident incat trebuie sa depui un efort imens doar ca sa nu-l constientizezi si cu tot acest efort, tot se va simti acel instinct natural, acea vointa inexplicabila (dar normala in acelasi timp) de a te pune pe tine pe primul plan. Singurul lucru care este egal cu tine este creatia ta (lucru din nou adus in atentie prin egalitatea dintre Sauron si creatia sa - inelul) si originea ta (in principal familia).


In concluzie, toate aceste lucruri si toate aspiratile mele generale sunt insumate intr-un singur nume. Am hotarat sa mi-l insusesc cu acelasi egoism specific si natural, asa ca, aici, eu voi exista sub numele de MAIRON.


Be seeing you!

1 comment:

  1. atunci am o intrebare Mihai.
    Tu spui aici, si te citez: "Este mai mult un obiectiv si un instrument de a-mi aduce in permanenta aminte de faptul ca trebuie sa progresez si sa ma dezvolt in toate ariile posibile, astfel incat, la sfarsitul episodului asta numit "Viata", sa pot sa spun cu incredere "EU sunt Mairon - Admirabilul!"."

    Sa te dezvolti in toate ariile? Tu excluzi de la bun inceput anumite arii, sau le diminuezi :)

    Lupu

    ReplyDelete