Friday, April 10, 2009

A State Of Mind...

Stau si ma intreb de ce imi plac geamurile dreptunghiulare si usile cu arcade... Perdelele oricum stau stramb. Floricelele stau uscate pe masa, dar cu sare pe ele. MA strig pe mine, dar ma aud foarte slab... Se aude cate o nota adanca de pian care ma face sa vibrez. Am ajuns sa cant la mine, dar nu suna prea bine. Probail ca nu sunt inca destul de acordat. ...Gentil si etern. Un patrat negru se invarte in timp ce e brazdat de cate o dunga alb-galbuie fulgeratoare.

Spatiu/pauza. Nu mai imi aduc aminte de ce simt acum. Imi uit prezentul! E prea vechi ca sa mai siu cum e. O caldura ma tece din centru spre margine... si zambesc. Si altii o sa zambeasca, dar nu o sa stie de ce. Stau cu ochii larg deschisi holbati catre nicaieri si nu vad decat intunecatul alb. Cuvintele imi rimeaza in cap, dar nu si in text. Muzica pe care o ascult nu o aud, doar un acordeon stupid imi suna in cap. Stupidul asta nu e chiar prost, ba din contra! Dau invers si derulez, ca in final sa obtin doar un prezent ce sta pe loc. Sunt cat se poate de treaz. Dorm cu ochii deschisi visand la somn. Ma pufneste un ras stupid cand ma gandesc la ce exista.

La ce te uiti? Pentru ce mai citesti? Oricum nu sti si nici nu te intereseaza. E mai bine asa, crede-ma, dar nu pe cuvant! Crede-ma ca un infantil. De ce m-ai crede, ca oricum simti dierit? Si, culmea, vrei sa fii ca mine! Crezi ca e invers... Oare Pamantul o ia de la est la vest sau invers? Teoretic se invarte in sens opus fata de soare. Sau Soarele sta pe loc si Pamantul da ture. Dar, totusi, cum e pirueta? Stanga e estul, dreapta e vestul. E de la stanga la dreapta sau de la dreapta la stanga? Culmea, de la stanga la dreapta e tot una cu de la dreapta la stanga. Deci, ne invarim in doua sensuri opuse dintr-o data. Asta inseamna ca stam pe loc! ...."E pur si muove!"

Cu genunchii-n coaste scot rasuflari bruste si cu capul pe mana scriu printre linii drepte, albe. Din vioara aluneca sunete neutre, dar care sperie. Nu sti la ce sa te astepti. Parca e de bine, dar totusi suna sumbru. Inima bate din 2 in 2. Parca ar fi pasi grabiti care continua sa mearga tot mai tare si nu obosesc, dar te obosesc pe tine... Fuga, vina, tristete, nebunie, ranjet, bucurie, extaz, epuizare. Toate dintr-odata. Nu-s ale mele, dar le simt. Pianul vibreaza tot mai tare si mai rar, dar parca schimba ritmul din cand in cand. Valurile te ridica si te coboara. Doar un vapor foarte mare nu se misca din cauza valurilor si creaza el valurile. Valuri fara spume, dar care pot sa rastoarne. Le numeri si vezi ca si ele tind la zero. E o eroare ce persista la infinit. Un zero la infinit... Doar eu sunt vag definit. Restul ori tind la zero, ori la infinit. Definitia mea e startul si fug pe loc, dar nici nu ma gandesc sa ma opresc. O sa fug in somnul meu spre vis si, asa imposibil cum pare, o sa intru in el si o sa-l fac una cu mine sau o sa fiu una cu el.

Imediat o sa adorm ca sa ma trezesc si, dupa aia, o sa ma trezesc din nou pentru ceva nou. Si visul meu va avea ceva nou. E darul meu ce mi-l fac mie.


Ego, Mairon, votum posvi! Nu degeaba sunt Annatar.


Intrebati si o sa va raspundeti! Acuzati si o sa va taiati singuri! Tolerati si o sa va persecutati singuri! Compatimiti lipsa si condamnati excesul - atunci sigur o sa cadeti! Cautati si o sa va pierdeti in adevar!


Be seeing you!

No comments:

Post a Comment